We zijn er :) - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Annemiek Ginneken - WaarBenJij.nu We zijn er :) - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Annemiek Ginneken - WaarBenJij.nu

We zijn er :)

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

04 Juni 2015 | IJsland, Reykjavik

Zondag 24 mei was het zover. Koffers gepakt, auto vol geladen en gaan.
Op Schiphol waren familie van Ginneken, Dolfsma en Goukje, een vriendin van me.
Gezellig even koffie drinken, wat kletsen. De kinderen konden in een vliegtuig die daar stond klimmen. Tom (mijn neefje) wilde er niet meer uit, want die had nog nog nooit in een vliegtuig gezeten......vaker dan wij denk ik :D
Toen kwam het afscheid....tranentrekker....pfffff Was even een moeilijk momentje. Maar gelukkig is er facetime, skype, whatsapp.....Dat maakt een hoop goed.

Eelco en ik zijn nog lekker samen in het zonnetje gaan zitten voordat we gingen vliegen en om 14.30 stegen we op.

Aangekomen in Reykjavik, dan moet je eerst langs de duty free. Want alcohol is super duur hier. Dus wat flessen wijn en bier ingeslagen. Aangekomen op Eiriksgata, ons tijdelijke appartement tot 6 juni, bleek dat Eelco zijn handbagage, met werk en prive laptop er nog in, in het vliegtuig had laten liggen. Dat was een goed begin:D De volgende dag terug gekregen via customs. Ze hadden hem gevonden. Pffff......

Het voelt heerlijk om hier te zijn. Na de afgelopen tijd voorbereiden, afhandelen, 'afscheid' nemen is het fijn om er nu uiteindelijk te zijn. Een soort rust dat over je heen komt. Nu kunnen we ons leven hier gaan opbouwen.

Afgelopen week hier gestart met dingen regelen als ID nummer aanvragen (Kennitala), regelen dat de container door customs kan, ons huis in Nederland goed overdragen en een appartement zoeken. En......dat is gelukt :D We hebben zelf een huisje in het centrum en zeer rustig gelegen. 25 Juni kunnen we erin! Tot die tijd kunnen we blijven waar we nu zitten. Helemaal TOP! Zo blij mee.

Daarnaast beide gestart met werken, wat ons zeer goed bevalt. Eelco is meteen druk bezig met zijn Global Product Managment functie, wat hem zeer goed bevalt en ik als Clinical Specialist. Ik was aangenomen voor 3 projecten, maar ben begonnen met een ander project wat langs zij op mijn pad kwam. Daar ben ik al erg druk mee. Zeer uitdagende baan, waar ik veel van kan leren.
Beide gaan we ook al naar de US voor het werk :D Niet te geloven toch. Wat een deuren er ineens open gaan. Eelco vertrekt dinsdag tot zaterdag en ik vertrek zondag de 14e tot zaterdag 20 juni.

We hebben het echt enorm naar ons zin. De natuur is prachtig, elke dag weer een kadootje. Reykjavik is super leuk, de mensen zijn zeer open en vriendelijk, het werk is leuke en de collega's ook. En samen gaat het heerlijk. TOP dus. Blij dat we deze stap hebben genomen.

Nog wat feitjes:
- Eerder heb ik vermeld dat kinderwagens buiten blijven staan en jawel....gespot. Papa en mama zitten binnen aan het raam en kindlief ligt buiten in de kinderwagen :D
- Het wordt hier nu niet donker. In de nacht gaat het schemeren. Dat voelt erg gek. Je lijf geeft niet aan dat het tijd is om naar bed te gaan, dus ga je naar bed omdat het tijd is. Het lijkt of 's avonds weer een middag is.
- In de supermarkt heb je een aparte koelruimte, wat de afdeling is voor groenten, fruit, vlees en vis. Brrrrrrrrr.....
- Veel lamsvlees, weinig rund.
- Zwemmen en paardrijden is een must do. Bij het zwembad zit een jacuzzi, waar iedereen lekker in gaan bubbelen.

Op naar het weekend!
Heel veel liefs en groetjes van ons!!!

• 04 Juni 2015 - 21:56

Sandra Luteijn :

Super Annemiek ,fijn dat het je zo goed vergaat en dat het goed voelt.Er gaan zo geen deuren open ,maar hele paleizen. Xx

• 04 Juni 2015 - 22:40

Ilse:

Wat super leuk om te lezen!! Ik dacht ff 'ah nee die laptop!!! wat een begin...' maar daarna gelukkig alsmaar positieve nieuwtjes. Fijn zo!! Geniet van deze bijzondere, uitdagende tijd! Dikke knuffel!!