Dag en Dag ipv Dag en Nacht - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Annemiek Ginneken - WaarBenJij.nu Dag en Dag ipv Dag en Nacht - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Annemiek Ginneken - WaarBenJij.nu

Dag en Dag ipv Dag en Nacht

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

15 Juni 2015 | IJsland, Reykjavik

Eelco vraagt aan mij "Zullen we nog 1 serietje kijken, het is nl al kwart voor 11". Kwart voor 11? Voor mijn gevoel is het 7 uur 's avonds ofzo, dat we nog een heel avond voor ons hebben. Ik weet dat dat niet kan, want toen kwamen we net thuis.
Het is zo'n rare gewaarwording dag en nacht licht. Deze maand is de maand dat de meeste zon uren er zijn en zoals ook in Ned 21 juni is de langste dag.
We merken dat een paar weken geleden het om 11 uur ook nog licht was, maar wel wat schemerig. Maar nu is het mega licht nog.
De weer app geeft aan dat de zon om 12 uur ondergaat en om 3 uur weer op. De zon is inderdaad weg, maar dat betekent niet dat het donker is. 's Nachts worden we nu vaak om 3 of 4 uur wakker. Als je dan naar het toilet gaat schijnen de zonnestralen in je gezicht. :D
Het wordt gewoon niet donker. Zo gek.... Wij zien nu alleen maar licht. Goed opslurpen voor de vitamine D voor de winter ;)

Je systeem raakt er toch wel een beetje van van de wap. Het lijkt of het 's avonds weer een middag is en je gaat slapen omdat je weet dat het ondertussen wel eens tijd wordt. Gek gek gek.....kan er niks anders over zeggen.
De gordijnen die we nu hebben hangen, hangen tot de vensterbank en daar komt dan licht onderdoor. Dus bij ons liggen er handdoeken en een plaid onder om 's nachts zoveel mogelijk zonnestralen buiten te laten.

De dagen duren wel lekker lang..... We maken ons nooit druk of we iets buiten wel of niet kunnen doen, want dat is nl geen probleem
:D

Liefs van ons!!!

• 15 Juni 2015 - 20:33

Sandra:

Hoi Annemieke ,
    Is zeker wennen ,toen wij op vakantie waren naar het noordelijkste puntje van Noorwegen toen ging een hele tijd de zon niet eens onder. We zijn een keer wakker gebleven,toen raakte de zon net de horizon en ging toen weer naar boven, dat was ook een hele leuke ervaring.Komende zomer gaan we weer, maar nu met de kids.

• 16 Juni 2015 - 15:02

Mama:

Wat een ervaring he meid.
    Het is ook makkelijk. Geen tuinverlichting nodig toch?

Straks de winter. Is weer een ander verhaal!

Dikke, dikke knuf

• 16 Juni 2015 - 21:48

Marieke:

Lijkt mij heerlijk; al dat licht.....
    Krijg je ook meer energie van ? Nog even en het kaarsje gaat weer langzaam uit!
    Marieke