Home Sweet Home - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Annemiek Ginneken - WaarBenJij.nu Home Sweet Home - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Annemiek Ginneken - WaarBenJij.nu

Home Sweet Home

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

14 April 2015 | IJsland, Reykjavik

Na vele appartementen gezien te hebben, zat onze casa ertussen :)
Afgelopen maanden een JA gekregen van de verhuurders op ons bod voor de huur. Je kan nl onderhandelen over de huur hier, handig!
En donderdag gaat Eelco het contract tekenen.
We zitten in het centrum, net buiten de hoofdstraat, maar lopend naar de stad voor een bakkie koffie of lekker uit eten MET een wijntje is geen probleem.

De casa:

De straat is Laugavegur, wat je uitspreekt als Leujewegur (zoiets volgens mij). Jawel, een IJslandse cursus is geen overbodige luxe!
Daar zijn ze nu mee bezig. Het bedrijf regelt dat voor ons. Samen een avond cursusje gaan doen, dat wordt competitie natuurlijk :D

Eelco is nu nog in Reykjavik. Hij is daar aan het werk en degene waar hij de functie van overneemt vertrekt vrijdag naar Orlando, dus kunnen ze nog even goed overdragen.
Ik ben gisteren weer thuis gekomen in een heerlijk weertje :) Wel even verschilletje. In Reykjavik hebben we afgelopen week, sneeuw, hagel, regen en zon. Daar is echt niets veranderlijker dan het weer. Kan om de 10 minuten totaal omslaan.

Even nog een paar weetjes uit IJsland:
- Als je bij iemand binnen gaat altijd je schoenen voor de deur uitdoen
- Ze doen pas sinds kort de auto en huis op slot
- Er is nog maar 1 keer iemand neer geschoten door de politie
- Het eten is loeiduur: Een zak spinazie bv van 125 gram is 5 euro
- Er wordt veel lam gegeten. Er liggen hele lamsbouten in de supermarkt hm hm hmmmmm
- In de zomer als moeders met kinderen naar een cafe gaan (overdag) en de kinderen slapen in de kinderwagen, laten ze die buiten staat. Allemaal naast elkaar. En de kids slapen daarin.
- Elke vrouw zit in een 'Naaiclubje', niet letterlijk, maar dat zijn vriendinnen van de middelbare school die elkaar nog eens in de 3 maanden zien. De mannen denken dat ze echt iets nuttigs aan het doen zijn, maar het is vnl kletsen en roddelen.

Nu we een adres hebben zal de verhuiswagen ook wel binnenkort op de stoep staan. De datum zullen we binnenkort wel horen :)

Liefs van ons!!!

• 14 April 2015 - 19:16

Ilse:

Wat leuk om te lezen Annemiek! Jeej, die weetjes over Ijsland, bizar en bijzonder!

Hvað er falleg íbúð! Hafa gaman með því að færa!

Kveðja, Ilse